Zvonurile privind o posibilă incriminare a lui Sepp Blatter însuși cresc în amplitudine, pe măsură ce se acumulează probele circuitului mitei în organizația mondială ce patronează jocul de #Fotbal.

Chuck Blazer, fost membru în comitetul executiv al FIFA (condus, ca președinte, de Blatter - care, reamintesc, a demisionat chiar în cursul zilei de marți din funcție, la doar cinci zile de la realegerea sa), fost secretar general al CONCACAF (confederația organizațiilor de fotbal din America de Nord, America Centrală și Caraibe) și vicepreședinte al federației americane de soccer (cum este numit fotbalul în SUA), a admis că a încasat mită, alături de alți oficiali #FIFA, pentru a facilita alegerea Franței ca țară organizatoare a Campionatului Mondial de fotbal din 1998, precum și pentru a selecta Africa de Sud ca organizatoare a Campionatului din 2010.

Africa de Sud a reacționat imediat, anunțând că a plătit 10 milioane de dolari către FIFA, dar precizează că această sumă nu reprezintă mită, ci o taxă oficială.

Iată pasaje din declarația dată de Blazer în fața magistraților americani (presa americană speculează că anumite pasaje din declarație au fost șterse, fiindcă i-ar incrimina pe alți oficiali din fotbal încă nearestați, posibil chiar pe Blatter) și citată de cotidianul britanic The Telegraph, în cadrul articolului intitulat „FIFA - o cronologie a corupției”:

„În timpul mandatului meu la FIFA și CONCACAF, printre alte lucruri, eu și cu alții am acceptat ca eu sau un acolit al meu să comitem cel puțin două infracțiuni de înșelătorie. Printre altele, am convenit cu alte persoane, în decursul anului 1992 sau în jurul acestuia, să facilităm acceptarea unei mite în contextul procesului de selecție a națiunii organizatoare a Cupei mondiale din 1998. (...) Începând cu sau în jurul anului 2004 și continuând până în 2011, eu și cu alte persoane din comitetul executiv al FIFA, am convenit să acceptăm mită în contextul alegerii Africii de Sud ca națiune - gazdă a Cupei Mondiale din 2010”.

Declarația lui Blazer este inechivocă în privința Africii de Sud și tocmai de aceea, reacția ministrului Sportului din Pretoria (cum că suma de 10 milioane de dolari nu a fost mită) este pusă de jurnaliștii britanici și americani sub semnul întrebării.