Știrea zile de ieri a fost cu siguranță descinderea inspectorilor #ANAF la sediul televiziunii Antena 3 și la celelalte sedii unde funcționează și alte televiziuni ale trustului Intact, printre care Antena 1, Eurforia TV, Antena Stars sau ZU TV.

Jurnaliștii de la Antene au pornit o adevărată campanie mediatică de victimizare și au prezentat, pe toată durata zilei de ieri, așa zisul abuz la care este supusă “singura televiziune liberă din România”. Au spus, într-un glas că nimeni nu poate muta atâtea televiziuni în cinci zile și că prin această acțiune de evacuare se urmărește de fapt “executarea” principalului post de știri din România, Antena 3.

Anunțuri
Anunțuri

Campaniei Antena 3 i s-au alăturat numeroase personaje ale vieții publice din România, printre care oameni politici, oameni de cultură sau foste personaje ale emisiunilor realizate de Antena 3.

Conform unui comunicat emis ieri de către ANAF, și citat de postul Digi TV, acțiunea inspectorilor de la divizia de executare silită a fost confirmată. În schimb, reprezentanții ANAF au susținut că cererea de evacuare respectă legea nr.134/2010, mai exact codul de procedură civilă.

Comunicatul ANAF mai precizează că până acum reprezentanții trustului Intact au blocat confiscarea propriu zisă a acestor sedii deoarece au invocat existența unor contracte anterioare deciziei  judecătorești de confiscare, contracte de închiriere încheiate între televiziuni și firme ale familiei Voiculescu.

Practic firmele trustului Intact au blocat punerea în aplicare a confiscării clădirilor care aparțin familiei Voiculescu, clădiri prin intermediul cărora ar fi trebuit ca statul să recupereze prejudiciul de peste 60 de milioane de euro care a fost constatat de judecători.

Anunțuri

Până în prezent statul a recuperat mai puțin de 1% din prejudiciul din dosarul ICA, dosar în cadrul căruia Dan Voiculescu a fost condamnat la 10 ani de închisoare cu executare.

Prin urmare se pare că adevărul este undeva la mijloc deoarece jurnaliștii de la Antena 3 care acuză un abuz uriaș al statului român uită să spună că avocații familiei Voiculescu au blocat prin orice metode confiscarea sediilor Antenelor, sedii care ar fi trebuit să intre în propietatea statului român încă din anul 2014.

Demersurilor Antenei 3 , cea mai urmărită televiziune de știri din România, i s-au alăturat numeroși oameni politici, în special reprezentanți PSD și ALDE dar și alți oameni politici din România.

Pe de altă parte, Teodor Baconschi, fostul ministru de externe consideră că decizia ANAF este o “binecuvântare divină” și că așteaptă de mult ca Antenele să primească ceea ce merită.

Urmează să vedem care va fi rezultatul înfruntării dintre o campanie de presă extrem de agresivă declanșată de trustul Intact și ANAF, o instituție a statului român care pare a avea probleme în a pune în aplicare hotărârea judecătorească de confiscare a clădirilor care aparțin lui Dan Voiculescu. #Mircea Badea